سیستم اعلام و اطفا حریق در آمل | نصب سیستم اعلام و اطفا حریق ساختمان در آمل

سیستم اعلام و اطفا حریق در آمل | نصب سیستم اعلام و اطفا حریق ساختمان در آمل


امروزه  صنعت ساختمان به سویی می‌رود تا با تغییرات جزیی و استفاده بهینه از امکانات موجود، بهترین فضا را جهت پیشگیری از خطرات طبیعی و یا آتش سوزی و سرقت و کاهش ریسک پذیری در ساختمان فراهم آورد.اینجاست که نقش مهندسین در ساخت و سازها بیش از گذشته است، تا جایی که گاهی در اخبار می‌شنویم در شهرهای بزرگ جهان مانند توکیو در سال شاید هزاران زمین لرزه به وقوع می‌پیوند ولی خسارت مالی یا جانی آن اندک است یا اینکه آمار حریق در شهرهای بزرگ دنیا نشان دهنده این واقعیت است  که همواره پیشگیری بهتر از درمان است. برای خرید و نصب سیستم اعلام و اطفا حریق با خدمات پس از فروش و با قیمت های بسیار به صرفه در آمل ، با کلینیک ساختمانی آریابان در ارتباط باشید.

جالب است بدانید که سیستم اعلام حریق سیستمی است که در هنگام آتش سوزی هشدار می دهد و ساکنان را مطلع می کند. این سیستم سبب می شود تا افراد سریعتر از ساختمان خارج شوند و مشکلی برایشان پیش نیاید. اعلام زودهنگام آتش سوزی سبب می شود تا مال و جان افراد در امان باشد. سیستم های اعلام حریق موجود در بازار دارای کاربری های متفاوتی می باشند به عنوان مثال سیستم اعلام حریقی که در منازل استفاده می شود با سیستم اعلام حریق مجتمع های بزرگ و پالایشگاه ها بسیار متفاوت است.

خدمات و فعالیت کلینیک آریابان شامل مشاوره در مورد طراحی داخلی ساختمان در ساری یا شهر های استان مازندران نیز می‌شود. به عنوان مثال شما قبل از نصب و طراحی سیستم اعلام و اطفا حریق و … می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد سیستم اعلام و اطفا حریق و همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشیدکه در ادامه شما را با سیستم های اطفا حریق بیشتر آشنا می کنیم:

سیستم اعلام حریق چیست؟

یک سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات اعلام حریق نظیر دتکتور دود، حرارت، شعله و گاز است که برای تشخیص علائم حریق و هشدار دادن از طریق آژیرها و فلاشرها استفاده می شود. طراحی، اجرا و استفاده درست از این سیستم، می تواند جلوی بسیاری از خطرات جانی و مالی را بگیرد. ا

امروزه از سیستم های اعلام حریق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکونی و صنعتی استفاده می شود تا خسارت های ناشی از حریق را به حداقل برسانند و همچنین برای اطلاع دادن به ساکنین ساختمان در مواقع بروز حریق از این سیستم ها استفاده می شود تا حدالامکان از تلفات جانی جلوگیری شود.

سیستم اعلام و اطفا حریق در آمل | نصب سیستم اعلام و اطفا حریق ساختمان در آمل
سیستم اعلام و اطفا حریق در آمل | نصب سیستم اعلام و اطفا حریق ساختمان در آمل

انواع سیستم های اعلام و اطفا حریق

  • متعارفی
  • بی سیم
  • هوشمند
  • آدرس پذیر

در ادامه شما را با عملکرد این سیستم ها بیشتر آشنا می کنیم.

1.سیستم متعارفی

این نوع سیستم فضا را به چندین ناحیه تقسیم می کند که هر ناحیه نامی جداگانه دارد. جالب است بدانید که تجهیزات تمامی نواحی به پنل مرکزی وصل می شود. این نوع سیستم به هیچ وجه آدرس پذیر نمی باشد به همین دلیل هیچ نوع اطلاع دقیقی از مکان حریق به افراد نمی دهد.

این نوع سیستم فقط ناحیه محل وقوع آتش سوزی را مشخص می کند. در این نوع سیستم برای این که مشخص شود در کدام بخش آتش سوزی رخ داده است باید از تجهیزات جانبی نیز استفاده کرد.

2.سیستم بی‌سیم

این نوع سیستم همانند سیستم آدرس پذیر عمل می کند. تنها تفاوت این سیستم با سیستم آدرس پذیر در نوع و نحوه اتصال آن ها می باشد که از طریق امواج رادیویی، بلوتوث و دیگر امواج اتفاق می افتد.

3.سیستم هوشمند

این نوع سیستم یکی از سیستم هایی است که به عنوان دسته بندی متعارف شناخته نمی شود.ین نوع سیستم نیز بسیار شبیه سیستم های آدرس پذیر می باشد. با این تفاوت که این نوع سیستم برای تمامی موارد قابل تنظیم است.

جالب است بدانید که این نوع سیستم قابلیت تفکیک عوامل حریق از عوامل مشابه را دارا می باشد.در سیستم هوشمند امکان ارتباط دتکتورها با دیگر سیستم های امنیتی فراهم شده است.

4.سیستم آدرس پذیر

در این نوع سیستم به تمامی قطعات و مدار های داخلی که روی یک مسیر قرار دارند آدرسی منحصر به فرد داده می شود تا بتوانند به راحتی مکان وقوع آتش سوزی را تشخیص دهند و به سرعت به پنل مرکزی اعلام کنند.

تشخیص مکان حریق و اعلام به موقع و سریع آن به پنل های مرکزی از جمله ویژگی های منحصر به فرد این سیستم است.

اجزای سیستم اعلان حریق

به طور کلی هر سیستم اعلام حریق از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • مرکز کنترل اعلام حریق: وظیفه کنترل ورودی ها و خروجی ها را بر عهده دارد.
  • تجهیزات ورودی: نظیر انواع دتکتورهای دود، حرارت، گاز، شعله، شستی اعلام حریق و…
  • انواع تجهیزات هشداردهنده: نظیر آژیر اعلام حریق، فلاشر و…
  • منبع تغذیه: که وظیفه تامین انرژی الکتریکی سیستم را در طول دوره فعالیتش بر عهده دارد.
  • تجهیزات جانبی دیگری نیز نظیر انواع ماژول های ورودی و ماژول های خروجی که برای ارتباط سیستم اعلان حریق با سایر سیستم ها و تجهیزات به کار می روند.

کلینیک ساختمانی آریابان

کلینیک ساختمانی آریابان برای رفاه مشتریان خود ، انواع خدمات خرید ، فروش و نصب و تعمیر سیستم اعلام و اطفا حریق را با قیمت های مناسب در آمل ارائه می کند .

خدمات سیستم حریق کلینیک ساختمانی آریابان

خرید

کلینیک ساختمانی آریابان با کمک مشاوران خود به شما در خرید بهترین سیستم های اعلام و اطفا حریق کمک می کند .

نصب

در صورت خرید سیستم اعلام و اطفا حریق از کلینیک ساختمانی آریابان ، افراد ما برای نصب این سیستم ها به محل مورد نظر شما اعزام می شوند .

خدمات پس از فروش

برای اعتماد کامل شما و خرید با اطمینان خاطر ، کلینیک ساختمانی آریابان خدمات پس از فروش خود را برای شما در نظر گرفته است .

کلام آخر

سیستم اعلام و اطفا حریق یکی از سیستم هایی است که وجود آن در هر ساختمانی لازم می باشد.

برای اطلاع از قیمت و انواع مدل های سیستم های اعلام و اطفا می توانید به کلینیک ساختمانی آریابان مراجعه کنید.

تماس با ما

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

برای مشاوره گرفتن قبل ازنصب سیستم اعلام و اطفا حریق در آمل، می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ مهندس پوراکبر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *