طراحی پلان در بابلسر | طراحی پلان ساختمان در بابلسر | هزینه طراحی پلان در بابلسر

طراحی پلان در بابلسر | طراحی پلان ساختمان در بابلسر | هزینه طراحی پلان در بابلسر


همان طور که می دانید پلان زبانی است که در معماری و ساخت و ساز، به منظور برقراری ارتباط با فضاها و به دست آوردن دید کلی از سازه به عنوان یک کل یا جزئی از فضا استفاده می شود. پلان، نمایی مانند آنچه یک پرنده از بالا و از کل سازه می بیند، ارائه می دهد. این یک نمای کلی مقیاس شده از یک اتاق یا ساختمان است که توسط یک معمار ترسیم می گردد. علاوه بر آن رابطه بین اتاق‌ ها، مبلمان، فضا ها و خطوط ابعادی را نشان می ‌دهد. در همین راستا شما کاربران مازندرانی را با کلینیک ساختمانی آریابان آشنا می کنیم. این تیم طراحی پلان خانه در بابلسر را به شما مازندرانی های عزیز یاری می دهد تا متناسب با نیاز و سلیقه تان پلان خانه تان را طراحی کنید.

توجه داشته باشید طراحی پلان به عنوان یک رسانه مهم ارتباط بین معمار، سازنده و کارفرما عمل می کند. این خدمات می تواند تجزیه و تحلیل فنی سازه و اندازه گیری های دقیق محاسباتی مورد نیاز در محل و همچنین اطلاعات مربوط به مشخصات منطقه را در اختیار کاربر نهایی قرار دهد. از این رو، طراحی پلان در طراحی ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

لازم به ذکر است که خدمات و فعالیت مجموعه ی آریابان شامل طراحی نمای داخلی ساختمان در قائمشهر ، مشاوره در مورد خرید و نصب بسیاری از تجهیزات ساختمانی و امنیتی از جمله مشاوره درمورد،سقف متحرک در بابل، راهبند اتوماتیک در بابل، و… در سایر شهر های استان مازندران نیز می‌شود.

شما عزیزان برای براوورد هزینه طراحی پلان در بابلسر می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد چیستی ی پلان خانه و طراحی آن ، همچنین به منظور آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

طراحی پلان و انواع پلان معماری برای طراحی

طراحی پلان ، یک برش افقی در قالب نقشه مقیاس شده از ساختمان است که از بالا مشاهده می‌ شود. این طرح ممکن است کل ساختمان، یک طبقه از آن یا فقط یک اتاق را نشان دهد. این برش فرضی در ارتفاع دو سوم از سطح، ایجاد شده تا به‌ راحتی جزئیات لازم را در بر بگیرد.

طراحی و نقشه‌ کشی پلان ساختمان باید به‌ صورت دقیق و مرحله‌ به‌ مرحله انجام شود. در نهایت ساختمان مورد نظر کار فرما ساخته شود. امروزه با استفاده از نرم‌ افزار‌های بسیار پیشرفته مانند اتوکد، پلان‌ های دوبعدی و سه‌ بعدی از ساختمان، برای نمایش دقیق اطلاعات و جزئیات آن، تهیه می‌ کنند.

داشتن نقشه‌های دقیق از طبقات مختلف در هنگام ساخت خانه، ضروری است. یک طراحی پلان خوب علاوه بر امکان مشاهده هر طبقه از بالا، می‌تواند اطلاعات دقیقی از جزئیات موردنیاز مانند فاصله بین فضا‌ها را نیز به ما بدهد. در ادامه انواع پلان‌های معماری را بررسی می‌کنیم.

پلان طبقات: در پلان هر طبقه، فضا‌های داخلی موردنیاز مانند اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی با اندازه‌ها و ابعاد دقیق، مشخص می‌شود.

سایت پلان: پلان موقعیت که با سایت پلان نیز شناخته می‌شود، موقعیت مکانی ساختمان، ابعاد و خطوط تراز زمین برای ساخت بنا را مشخص می‌کند.

پلان مبلمان:در هنگام طراحی پلان مبلمان، محل چیدمان و جانمایی اسباب و اثاثیه، کابینت و لوازم آشپزخانه در فضا‌های مختلف ساختمان تعیین می‌شود.

پلان بام: پلان بام یا شیب بندی، یک دید افقی به ساختمان داده و در آن اطلاعاتی نظیر خط شیب بام، خرپشته، دیوار‌های خارجی و بخش‌های نورگیر، مشخص می‌شود.

روش های ترسیم پلان

ترسیم و طراحی پلان عموما به روش های زیر صورت می گیرد:

روش دستی: در ترسیم پلان یعنی چه ؟ ابتدایی ترین روش ترسیم نقشه ها که از قدیم بکار گرفته می شده ترسیم بصورت دستی است. یعنی فقط توسط یک مداد و کاغذ معمولی و یا حتی بدون استفاده از خط کش. سپس بتدریج کاغذهای متنوع و روانویس های جذاب جای قدیمی ها را گرفتند و انواع خط کش های مختلف برای ترسیم به روی کار آمدند.

توسط نرم افزار:پرطرفدار ترین نرم افزار تا به این لحظه، اتوکد (AutoCad) است. که طراحان می توانند انواع پلان‌های دو بعدی و سه بعدی را با تمام جزئیات براحتی با این نرم افزار ترسیم کنند.

انواع پلان سازه

هنگامی که پلان معماری در فاز یک طراحی شد، پلان سازه در فاز دو ترسیم می گردد. در پلان سازه جزئیات مربوط به اجرای سازه به مهندسین نمایش داده می شود و با توجه به آن نظارت بر ساخت صورت می گیرد. از جمله پلان های سازه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پلان فونداسیون: در این پلان موقعیت پی ها در زمین، ابعاد، تعداد و نوع آن ها تعیین می گردد.
  • پلان تیر ریزی: در پلان تیرریزی ابعاد تیرها، محل قرارگیری و نحوه اجرای آن ها در سقف هر طبقه نشان داده می شود. هر طبقه از ساختمان با توجه به شکل سقف خود می تواند یک پلان تیر ریزی مجزا داشته باشد.
  • پلان آکس بندی و ستون گذاری: در این پلان ابعاد و مکان قرارگیری ستون ها و محورهای آن ها مشخص می گردد. در ترسیم این پلان تمام جزئیات مربوط به ستون ها و موقعیت نبشی ها باید تعیین شوند تا بتوان مقاطع ستون ها و نمادها را نیز رسم کرد.
طراحی پلان در بابلسر | طراحی پلان ساختمان در بابلسر | هزینه طراحی پلان در بابلسر
طراحی پلان در بابلسر | طراحی پلان ساختمان در بابلسر | هزینه طراحی پلان در بابلسر

مراحل طراحی پلان ساختمان

در طراحی پلان ساختمان موارد زیر مرحله به مرحله باید انجام شوند:

1- تعیین مکان قرارگیری پله و آسانسور

مهم ترین مرحله در طراحی نقشه ساختمان تصمیم گیری در مورد محل راه پله و آسانسور است. در جانمایی پله و آسانسور عواملی مانند تعداد واحدهای ساختمان، تعداد پارکینگ ها، عرض و شکل زمین باید مورد توجه قرار گیرند.

پس از جمع آوری این اطلاعات نسبت به انتخاب مدل پله و چند طرفه بودن آن اقدام می گردد. در پلان آپارتمان اصولاً وسط پلان بهترین موقعیت برای پله و آسانسور محسوب می شود.

2- تفکیک فضاهای خصوصی و عمومی

تفکیک یا تقسیم بندی فضاهای خصوصی، نیمه خصوصی و عمومی که لکه گذاری پلان نام دارد، پس از جانمایی آسانسور و پله انجام می گیرد.

با توجه به این که بهترین موقعیت برای پله و آسانسور وسط پلان است می توان گفت یک طرف پلان به بخش های عمومی و نیمه خصوصی و طرف دیگر آن به قسمت های خصوصی اختصاص می یابد.

3- جانمایی ورودی ساختمان و آشپزخانه

مهم ترین عاملی که بر کیفیت طراحی پلان اثر می گذارد تعیین موقعیت آشپزخانه در آن است. مکان قرارگیری آشپزخانه باید از نور و تهویه لازم برخوردار باشد و بتوان از آن به تراس ساختمان راه یافت. ورودی آشپزخانه باید با بخش نشیمن و پذیرایی مرتبط بوده و به ورودی ساختمان نزدیک باشد.

4- جانمایی اتاق خواب ها و حمام

یکی از اتاق ها باید به عنوان اتاق والدین و با فاصله از اتاق کودک درنظرگرفته شود. اتاق ها باید به نحوی در پلان جانمایی شوند که درب آن ها به راحتی از سایر بخش های ساختمان نمایان نشود. حمام نیز باید در مجاورت با اتاق خواب ها قرار گیرد و درب آن از قسمت های مختلف منزل قابل رویت نباشد.

5- ستون گذاری با توجه به شکل پلان طبقات

در این مرحله از طراحی نقشه ابتدا باید بر اساس مکان قرارگیری ماشین ها در پارکینک نسبت به ستون گذاری اقدام نمود. سپس جانمایی ستون ها در پلان تیپ طبقات بررسی می شود و در صورت لزوم در طراحی پلان طبقات تغییرات لازم اعمال گردد.

6- اعمال تغییرات و اصلاحات لازم در خصوص طراحی داخلی

پس از این که طراحی کلی پلان به اتمام رسید، به جزئیات مربوط به طراحی داخلی می پردازند. در این مرحله تنها اعمال تغییرات جزئی امکان پذیر است.

7- مبله کردن پلان

آخرین مرحله از طراحی پلان به مبلمان نمودن پلان اشاره دارد. مبله نمودن پلان همانطور که قبلاً به آن پرداختیم، به چیدمان اسباب و اثاثیه در قسمت های مختلف ساختمان می پردازد.

هزینه طراحی پلان در بابلسر

پارامترهای مختلفی می‌توانند بر روی هزینه طراحی پلان در بابلسر تاثیر گذار باشند. این پارامتر ها عبارت است از:

  • متراژ و مساحت خانه شما
  • تعداد طبقه ی ساختمان شما و ارتفاعش
  • طراحی معمولی یا حرفه ای پلان برای آن، با جزئیات یا بدون جزئیات
  • تیمی که طراحی پلان خانه خود را به آن می‌سپارید.(حرفه‌‌ای قرار است یا تازه کار)

پاسخی که به تمامی این سوالات می‌دهید، تا حدود بسیار زیادی هزینه نهایی طراحی پلان در بابلسر را مشخص خواهند نمود.

اما شما عزیزان در صورت نیاز به دریافتِ خدمات، مشاوره، و برای استعلام و محاسبه ی دقیق تر هزینه ی هزینه طراحی پلان در بابلسر و…، می توانید با دفتر فروش کلینیک آریابان که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

چرا کلینیک آریابان؟

  • روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک
  • منصف بودن از نظر قیمت
  • فروش محصولات با کیفیت
  • خدمات پس از فروش و نصب محصولات
  • تنوع محصولات
  • ارائه مشاوره های کاربردی

همه این ها تنها بخشی از حسن کلینیک آریابان می باشد. شما برای اطمینان فقط کافیست در صورت نیازمند بودن به محصولات این کلینیک سری به فروشگاه بزنید تا برتری کلینیک آریابان به شما ثابت گردد.

کلینیک ساختمانی آریابان

کلینیک ساختمانی آریابان تیمِ متخصص در طراحی پلان در بابلسر به شما مازندرانی های عزیز یاری می دهد تا تا متناسب با نیاز و سلیقه تان پلان خانه تان را طراحی کنید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن در مورد هزینه طراحی پلان در بابلسر و … می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *