طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر

طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر


اولین قسمتی که از یک ساختمان دیده می شود ، نمای آن است که با دید کاربر ارتباط برقرار می کند. برای ساخت یک ساختمان و در کل یک پروژه ساختمانی ، اولین قدم طراحی درست زیربنای آن است. معمولا برای ساختمان های با وسعت کم ، یک پیمانکار یا یک طراح داخلی ، کار راه انداز است. اما برای پروژه های بزرگ تر صلاح کارفرما در این است که از افراد آموزش دیده و حرفه ای کمک بگیرد. کلینیک ساختمانی آریابان با دارا بودن تیم تخصصی طراحی ساختمان مدرن و مسکونی در بابلسر آماده ارائه خدمات ویژه به کارفرمایان گرامی خواهد بود .

طراحی ساختمان فرآیندی است که نیاز مشتری برای یک ساختمان جدید یا تغییرات در ساختمان موجود را فراهم می‌سازد. آن‌ها را به یک طرح توافق شده تبدیل کرده و سپس یک پیمانکار شروع به ساخت آن می‌کند. متاسفانه اهمیت طراحی ساختمان خوب اغلب توسط عموم مردم نادیده گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که خدمات و فعالیت مجموعه ی آریابان شامل دادن مشاوره درمورد قیمت و خرید درب داخلی در قائمشهر، قیمت و خرید درب و کرکره ی اتوماتیک در قائمشهر و مشاوره در مورد خرید و نصب بسیاری از تجهیزات ساختمانی و امنیتی از جمله مشاوره درمورد قیمت و خرید دوربین مداربسته در قائمشهر و… در سایر شهر های استان مازندران نیز می‌شود.

شما برای براوورد هزینه طراحی ساختمان در بابلسر می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. بدین ترتیب از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد چیستی، چگونگی مراحل و مزایا طراحی ساختمان در بابلسر، همچنین به منظور آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

طراحی ساختمان چیست و طراح ساختمان کیست؟

تمام پروژه‌های ساختمانی نیازمند خدمات طراح ساختمان است . طراح ساختمان یک معمارو مهندس عمران که دارای مدرک باشد، است. امروزه در تمام پروژه‌های ساختمانی به یک فرد حرفه‌ای و دارای مدرک مهندسی نیاز می باشد.

طراحی پروژه‌ها معمولاً طراح ساختمان یک طراح داخلی و یک مهندس طراح سازه و مهندس برق و مکانیک ونیازمند یک یا چند پیمان کارتخصصی می‌باشد. اما پروژه‌های بزرگتر و پیچیده‌تر نیازمند خدمات عدهٔ زیادی از افراد حرفه‌ای و آموزش دیده که تحت یک شرکت مهندسین مشاور و یک شرکت رتبه دار پیمانکاری می باشند، است.

طراحان ساختمان دارای مدرک علمی معماری هستند تا بتوانند یک طراح ساختمان حرفه ای باشند. در اکثر موارد طراحان ساختمان به عنوان تکنولوژیست معماری یا پیمانکار آموزش می بینند.

با کلینیک ساختمانی آریابان شما بهترین و به روزترین طراحان و طراحی های ساختمان را در چنگ خود دارید.

طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر
طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر

اصول و مراحل طراحی ساختمان

بخش اول طراحی معماری است که شامل نقشه ها و طراحی سه بعدی داخلی و نمای ساختمان است. قسمت دوم طراحی بنای ساختمان بر اساس آیین نامه های داخلی کشور از روی آن طراحی نقشه‌ ها و اجرای آن ها انجام می شود. بخش سوم طراحی تاسیسات اعم از مکانیکی و برقی است.

مراحل طراحی ساختمان عبارت است از:

  1. انتخاب درست و بهینه ی سیستم ساختمانی
  2. تعریف متریال ها
  3. تعریف مقاطع تیر و ستون و مهاربند
  4. تعریف کف ها و دیوارها
  5. تعریف بارها و ترکیبات بارگذاری برای ساختمان های فولادی
  6. ترسیم اولیه ی سازه فولادی و اختصاص مقاطع فولادی تعریف شده به همراه ترسیم کف ها
  7. بارگذاری ثقلی سازه بر اساس جزئیات اجرایی
  8. اختصاص دیافراگم صلب به کف ها
  9. اختصاص نواحی صلب انتهایی
  10. اعمال کردن شرایط و ضرایب آیین نامه ای
  11. تحلیل اولیه سازه
  12. طراحی سازه و اصلاح مقاطع
  13. تیپ بندی نهایی مقاطع
  14. تحلیل نهایی
  15. طراحی نهایی
  16. بررسی کنترل های آیین نامه ای و در صورت نیاز تغییر دوباره ی مقاطع و تحلیل و طراحی دوباره سازه
  17. خروجی گرفتن از سازه و بردن فایل ها به نرم افزار سیف برای طراحی پی ها   یا اصول طراحی فونداسیون  (شالوده)
  18. ترسیم و ارائه نقشه های اجرایی به کارفرما

طراحی نمای ساختمان

نمای خانه بسیار مهم است. این نما باید به گونه ای ایجاد شود که ضمن ارتباط با محیط بیرون ، محیط درون ساختمان را از محیط بیرون حفظ کند.

ساختمان یک بنای منزوی نیست بلکه باید با حفظ ارزش و اعتبار خود ، عنصری از یک جامعه وحدت یافته باشد.

این امر با یک طراحی خوب نمای ساختمان امکان پذیر است. کلینیک آریابان مدرن ترین طراحی های نمای ساختمان در شهر بابلسر را برای شما درنظر می گیرد.

کلینیک ساختمانی آریابان با رعایت تمامی اصول ، سعی در ایجاد طراحی های ناب ساختمان ها به طور ویژه در بابلسر دارد.

طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر
طراحی ساختمان در بابلسر | طراحی ساختمان مسکونی در بابلسر | طراحی ساختمان ویلایی در بابلسر

هزینه طراحی ساختمان در بابلسر

مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم تعیین کننده هزینه طراحی ساختمان در بابلسر می باشد:

1- متراژ ساختمان

کاملا مشخص است که هزینه طراحی ساختمانی با متراژ ۱۰۰ متر با هزینه طراحی با متراژ ۳۰۰ متر متفاوت است، از آن جایی که شرکت‌ها هزینه طراحی را به صورت طراحی به ازای هر مترمربع تعیین می‌کنند، هر چقدر که متراژ نما بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه آن بیشتر است.

2- متریال مورد استفاده در نما

در طراحی نما، متریال‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع متریالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه طراحی نما است.

3- سبک طراحی

سبک طراحی نیز در مقدار هزینه طراحی ساختمان در بابلسر نقش دارند. با توجه به این‌که متریال‌ها و جزئیات در سبک‌های مختلف طراحی با یکدیگر متفاوت است، هزینه طراحی و اجرای آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

4- کاربری ساختمان

طراحی ساختمان با توجه به کاربری خاص خود،  انجام می‌شود. یعنی نوع کاربری ساختمان است که نقش اساسی در تعیین نوع طراحی که انجام می‌شود، دارد. مثلا ممکن است طراحی برای یک ساختمان اداری اجرا می‌شود یا یک ساختمان مسکونی که باهم متفاوت خواهد بود.

شما عزیزان در صورتی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره برای استعلام و محاسبه ی دقیق تر هزینه طراحی ساختمان در بابلسر، می توانید با دفتر فروش کلینیک آریابان که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

چرا کلینیک آریابان؟

  • روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک
  • منصف بودن از نظر قیمت
  • فروش محصولات با کیفیت
  • خدمات پس از فروش و نصب محصولات
  • تنوع محصولات
  • ارائه مشاوره های کاربردی

همه این ها تنها بخشی از حسن کلینیک آریابان می باشد. شما برای اطمینان فقط کافیست در صورت نیازمند بودن به محصولات این کلینیک سری به فروشگاه بزنید تا برتری کلینیک آریابان به شما ثابت گردد.

کلینیک آریابان در تمام زمینه های ساختمانی اعم از درون و بیرون و بقیه بخش های یک ساختمان خدمات ویژه ارائه می کند.

خدمات طراحی ساختمان کلینیک آریابان

کلینیک آریابان با در اختیارداشتن مهندسین و معمارین کارکشته و زبده ، در حوزه طراحی و اجرای ساختمان های مدرن و مسکونی شهری به ویژه بابلسر ، آماده ارائه خدمات است.

کلینیک ساختمانی آریابان

در حوزه مسائل ساختمانی ، اغلب نظر یک کارشناس و متخصص می تواند بسیار اثرگذار باشد. به علاوه اینکه طراحی ساختمان حتی از ساخت آن با اهمیت تر است.

مهندسین آریابان نقشه ساختمانی را با رعایت اصول فنی و مهندسی ، پی ریزی می کنند تا طراحی های بی نظیر ساختمان را در شمال ایران به خصوص در بابلسر ارائه کنند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن در مورد هزینه طراحی ساختمان در بابلسر می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *