کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل

کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل


امروزه کپسول آتش‌نشانی یکی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی ساختمان ها و اماکن مختلف می باشد. این کپسول ها که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار میگیرند با توجه به سهولت استفاده و در دسترس بودن آن یکی از پرکاربردترین و جزو اولین تجهیزات اطفا حریق در لحظات اولیه کشف حریق می باشند .کلینیک ساختمانی آریابان با ارائه بروزترین تجهیزات ایمنی ساختمان نصب ، فروش و راه اندازی کپسول آتش نشانی در بابل با قیمت مناسب ضامن حفظ ایمنی محل سکونت و کسب و کار شما خواهد بود.

در بسیاری از ساختمان های نوساز برای بالا بردن ضریب ایمنی ساختمان ، محیط را با تجهیزات آتش نشانی مانند کپسول آتش نشانی ، سیستم اعلام و اطفاء حریق مجهز می کنند . روی سقف و دیوارهای این نوع ساختمان ها نکاتی که باعث افزایش ایمنی محیط می شود رعایت شده است . امروزه ضرورت وجود کپسول آتش نشانی برای ساختمان بیش از پیش احساس می شود .

خدمات و فعالیت مجموعه ی آریابان شامل مشاوره در مورد خرید و نصب بسیاری از تجهیزات ساختمانی و امنیتی ، عملیات ساخت و ساز از جمله: بازسازی ساختمان در بابل ، خانه هوشمند در بابل ، جعبه آتش نشانی در بابل و… در سایر شهر های استان مازندران نیز می‌شود.

شما قبل از خرید و استفاده از کپسول آتش نشانی می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد کپسول آتش نشانی و همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی استوانه‌های فلزی محکمی هستند که با آب یا یک نوع ماده خفه کننده مانند دی اکسید کربن پر شده‌اند. وقتی اهرمی را که بالای این استوانه‌است فشار دهید، ماده با فشار زیادی از کپسول خارج می‌شود . در این کپسول‌ها یک لوله، مخزن تحت فشار کپسول را به قسمت بالای کپسول متصل و یک شیر فنری نیز ارتباط میان لوله را با دهانه خروجی مسدود کرده‌است. در بالای سیلندر، سیلندر کوچک دیگری وجود دارد که با گاز فشرده‌ای مانند دی اکسید کربن پر شده‌است و یک شیر جلوی انتشار دی اکسید کربن را می‌گیرد.

قطعات کپسول آتش نشانی

صرف نظر از ماده ای که در کپسول استفاده می‌شود، قطعات و اجزای کپسول آتش نشانی که برای مهار و پاشش ماده خاموش کننده استفاده می‌شود مشابه هستند.

1- مخازن استوانه ای

مخازن استوانه ای در پایین به صورت صاف و در بالا، گنبدی شکل هستند. این مخازن استوانه ای فولادی حاوی عامل خاموش کننده و پیشران لازم برای ایجاد فشار برای به بیرون راندن ماده خاموش کننده و ایجاد اسپری می‌باشند. در ادامه یک شیر فنری شکل، راه ارتباطی لوله و دهانه خروجی کپسول آتش نشانی را فراهم می‌کند.

2- شیر و دیگر اجزا

وظیفه شیر کپسول آتش نشانی، کنترل یا تنظیم جریان ماده خاموش کننده است. این قسمت شامل یک بدنه ماشینکاری شده از جنس فلز است (یا قسمت قالبی تزریق شده پلاستیکی برای نسخه های اقتصادی)، که امکان گرفتن و بلند کردن و حمل خاموش کننده را فراهم می‌کند می‌شود. همچنین یک ضامن فلزی برای جلوگیری از تخلیه تصادفی و یک قفل پلاستیکی برای جلوگیری از دستکاری و افتادن ضامن نیز وجود دارد.

3- نازل و یا شیلنگ

یک نازل، جهت عامل خاموش کننده را هنگام خروج از مخزن هدایت می‌کند. این نازل در کپسول های اطفا حریق سنگین تر از 3 کیلوگرم جای خود را به یک شیلنگ می‌دهد. این شیلنگ نیز همان وظیفه نازل، یعنی هدایت جریان خروجی ماده خاموش کننده به سمت حریق را دارد.

4- عامل خاموش کننده

یکی دیگر از اجزای کپسول آتش نشانی عامل یا ماده خاموش کننده است. در واقع ماده است که گسترش آتش را محدود یا سرکوب می‌کند. درک طبقه بندی های مختلف انواع آتش سوزی ها در تعیین اینکه کدام نوع کپسول، برای شرایط شما بهترین است مفید می‌باشد.

5- پیشران

گازی که وظیفه آن بیرون راندن عامل خاموش کننده از کپسول است. در کپسول های آتش نشانی تحت فشار ذخیره شده، پیشرانه در همان محفظه ای که عامل اطفاء حریق در آن قرار دارد، ذخیره می‌شود. اما در کپسول هایی که با کارتریج کار می‌کنند، پیشرانه در یک کارتریج جداگانه قرار می‌گیرد. این کارتریج هنگام فعال شدن سوراخ شده و پیشرانه را در معرض ماده خاموش کننده قرار می‌دهد تا به بیرون مخزن رانده شود.

کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل
کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل

انواع کپسول آتش نشانی

1- کپسول آتش نشانی آبی:

این خاموش کننده ها برای آتش سوزی های کوچک و ساده  کاربرد دارند و با اسپری کردن قطرات آب بر روی محل احتراق، موجب خنک شدن آنها و جلوگیری از حریق میشوند.

2- کپسول آتش نشانی آب و گاز:

این نوع خاموش کننده ها نیز مانند خاموش کننده های تحت فشار آب می باشد و محتوی سیلند آن با آب و محلول ضد یخ است اما تفاوت این دو خاموش کننده در نوع عامل فشار آنها می باشند که برای تامین خاموش کننده از گاز CO2 تحت فشار در یک سیلندر کوچک به نام کارتریج استفاده می‌شود.

3- کپسول آتش نشانی پودری:

این کپسول ها رایج ترین نوع خاموش کننده می باشند و میتوانند برای انواع آتش سوزی ها  مورد استفاده قرار بگیرند.

4- کپسول آتش نشانی CO2:

کپسول CO2 با توجه به محتویات گاز دی اکسید کربن به خوبی برای اطفای حریق مورد استفاده قرار بگیرد.

کد گذاری رنگی برای کپسول آتش نشانی

یکی از راه کارهای شناخت کاربری انواع کپسول آتش نشانی توجه به رنگ بدنه ی کپسول ها است. در این تقسیم بندی کپسول ها به رنگ قرمز ، سبز و آبی تقسیم بندی می شوند اما توجه داشته باشید که برای اطلاع دقیق از نوع کاربری کپسول باید روی آن را مطالعه کنید. به عنوان مثال کپسول های پودر و گاز و کپسول های CO2 دی اکسید کربن هر دو به رنگ قرمز هستند. اما کاربری آنها متفاوت است.

قیمت کپسول آتش نشانی در بابل

اندازه و نوع کپسول در قیمت نهایی خرید آن تأثیر دارد. یکی دیگر از عوامل مؤثر در قیمت خاموش‌کننده‌های حریق، کیفیت مواد و محتویات آن است. به‌عنوان مثال اگر فروش انواع کپسول آتش نشانی co2 در برند X ارزان‌تر از برند Y بود، بدانید که آنها از نظر کیفیت یکسان نیستند.

شما عزیزان در صورتی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره برای استعلام و محاسبه ی دقیق قیمت کپسول آتش نشانی در بابل ، می توانید با دفتر کلینیک آریابان که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

چرا کلینیک آریابان؟

روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک

منصف بودن از نظر قیمت

فروش محصولات با کیفیت

خدمات پس از فروش و نصب محصولات

تنوع محصولات

ارائه مشاوره های کاربردی

کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل
کپسول آتش نشانی در بابل | فروش کپسول آتش نشانی در بابل | نصب کپسول آتش نشانی در بابل

کلینیک ساختمانی آریابان

خدمات این مجموعه فروش ، نصب و خدمات پس از فروش محصولات با قیمت مناسب خود می باشد. همچنین می توانید شارژ کپسول های آتش نشانی در بابل را با قیمت مناسب در این مجموعه انجام دهید.

برای داشتن زندگی ایمن تر و تامین امنیت محل سکونت و کسب و کار خود از خطرات احتمالی مانند آتش سوزی بهتر است خرید تجهیزات ایمنی را از مراکز و نمایندگی های تخصصی انجام دهید. لازم به ذکر است که برای دسترسی آسان و سریع در زمان نیاز به کپسول  بهتر است آن را در جای مشخص و مناسبی قرار داده و نصب کنید  و همیشه از شارژ کپسول های آتش نشانی نیز اطمینان حاصل کنید تا در زمان استفاده از آن به مشکل بر نخورید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن قبل از خرید کپسول آتش نشانی در بابل ، می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *