طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان

طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان


طراحی نمای ساختمان، در ساختمان سازه دارای اهمیت می باشد. می دانید چرا؟ زیرا نمای ساختمان هویت اصلی هر ساختمان محسوب می شود. از آن مهم تر نمای هر ساختمان در شکل‌دهی به مجموعه شهری که در آن حضور دارد، موثر است. شاید نمای ساختمان در گذشته از اهمیت بسیار پایینی برخودار بوده است. اما امروزه اهمیت آن بسیار افزایش یافته است. ما در این جا به منظور معرفی بهترین تیم و کلینیک ساختمانی می خواهیم شما را با کلینیک ساختمانی آریابان آشنا می کنیم. این کلینیک با هزینه ای کاملا معقولانه طراحی نمای ساختمان در ساری و شهرستان های اطراف اعم از سبک های مدرن، کلاسیک، رومی و ویلایی و … را بر عهده می گیرد.

توجه داشته باشید که قبل از ورود به بنا همه ذهنیت و برداشت افراد از ساختار کلی ساختمان، سن ساختمان، مصالح به کار رفته در بنا، نمای داخلی و حتی دکوراسیون داخلی در ارتباط با طراحی نمای ساختمان قرار می‌گیرد. هماهنگی نمای خارجی ساختمان با دیگر ساختمان‌های مجاور و محیط اطراف نقش مهمی در زیباسازی شهری دارد. پس باید بهترین تیم را در پیشبرد آن به کار بگیریم.

خدمات و فعالیت این تیم شامل مشاوره در مورد طراحی نمای ساختمان در ساری نیز می‌شود. به عنوان مثال شما قبل از شروع ساخت و ساز و انتخاب تیم طراحی نمای ساختمان و … می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد طراحی نمای ساختمان، همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

طراحی نمای ساختمان در ساری

یک نما به یک طرف ، معمولاً جلوی یک ساختمان اشاره دارد. این یک قطعه جدایی ناپذیر در طراحی یک ساختمان است. این امکان را برای ایجاد شخصیت و شخصیت در یک ساختمان فراهم می کند.

نمای ساختمان، اولین چیزی است  که در ساختمان به چشم می‌آید. نمای ساختمان به نوعی هویت یک ساختمان محسوب می‌شود. هر چقدر هم که داخل یک ساختمان زیبا باشد، تا زمانی که نمای آن نتواند نظر افراد را به خود جلب کند، فایده چندانی نخواهد داشت. همه ی این موارد دست به دست هم می دهند تا مهندسان معمار که در زمینه طراحی نمای ساختمانکه تخصص کافی داشته دارند، روز به روز در این عرصه پیشرفت می کنند و به جایگاه خوبی رسیدند.

اهمیت طراحی نمای ساختمان

در گذشته، نمای ساختمان به اندازه امروز اهمیت چندانی نداشت. به طور کلی چیزی با عنوان طراحی نما، در بین مردم شنیده نمی‌ شد. همه ی این مسائل دلایل مخصوص به خود را داشت. اما امروزه طراحی نمای ساختمان به یک کار تخصصی و پر طرفدار تبدیل شد. نمای ساختمان، علاوه بر اینکه در شهرها اهمیت دارد، در ویلاها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در شرایطی که طراحی نمای ویلا به خوبی انجام نشود، ساختمان ویلا در محوطه به یک معضل بزرگ تبدیل خواهد شد و در اصطلاح تبدیل به یک وصله نامناسب می‌شود.

بهتر است بدانید جدااز مسئله ی زیبایی شناسی، یک نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مواد ، ایده ها و طراحی نما ، یک ساختمان ساختمانی می تواند بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها باز کند.

از آنجا که ما به طور مداوم از ساختمان هایی که در آن زندگی می کنیم و در آن کار می کنیم تقاضا بیشتری داریم . این که این ها چه راندمان انرژی دارند یا اینکه در یک مکان خاص چقدر خوب قرار دارند. نمای ساختمان بخش مهمی در این امر است.

یک نمای ساختمان یا دیوار پرده تأثیر زیادی در جریان هوا و نور در یک ساختمان و همچنین چگونگی کنار آمدن آن با شرایط محیطی خواهد داشت. به عنوان مثال ، این می تواند مانع از ایجاد تونل باد شود یا ساختمان در برابر تابش باد شدید آسیب پذیر باشد.

طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان  نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان
طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان

انواع سبک در طراحی نما

نمای مدرن:یکی از زیباترین و پرطرفدار ترین سبک‌های طراحی نما، به ویژه در طراحی ویلا، سبک نمای مدرن است. در این سبک طراح از مصالح جدید، به روز و تولید شده با روش‌های نوین در نماسازی اسفاده می کند. به علاوه در طراحی از عناصر و المان‌های تزئینی استفاده نمی‌کند.

نمای کلاسیک: امروزه نماهای کلاسیک بخصوص نمای رومی‌در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. نمای کلاسیک نه تنها در ساختمان‌ها، در طراحی نمای ویلا نیز مورد استقبال قرار می گیرد.به علاوه این سبک بیشتر مناسب ویلاهای بزرگ و لوکس می‌باشد. به کار بردن آن نیز موجب شکوه بیشتر در ظاهر ویلا می‌شود. ویژگی اصلی نمای کلاسیک استفاده از عناصر تزئینی مانند ستون‌ها و مجسمه‌ها، قاب‌ها و قرنیز‌ها استفاده می‌گردد. در طراحی نمای کلاسیک بیشتر از سنگ استفاده می‌شود. سنگ‌ها ممکن است طبیعی باشند. ممکن است سنگ‌های فرآوری شده نیز باشند. این سبک نماها برای ایجاد حس شکوه و تجمل بسیار مناسب هستند.

نمای ویلای ساحلی:به ویلاهای حاشیه سواحل دقت کنید. متوجه سبک ساختاری و نمای ویلا‌ها می‌شوید. اکثرا از مصالحی با رنگ‌های روشن استفاده می شوند. سقف‌های شیب دار و استفاده از طاق‌ها و قوس‌ها در آن‌ها رایج است.

نمای روستیک یا روستایی:یکی دیگر از سبک‌های رایج درطراحی نما ویلا، سبک روستایی یا روستیک است. در سبک روستایی از عناصر روستایی استفاده می‌شود و از مصالحی مانند چوب، آچر و سقف‌های سفالی و شیب دار استفاده می‌شود تا نماد خانه‌های روستایی باشد.

نمای پست مدرن: نمای پست مدرن شامل استفاده از نما‌ها و الگو‌های سنتی در هر منطقه است. به فرهنگ هر منطقه توجه دارد و آن‌ها را به نوعی در طراحی‌های خود استفاده می‌کند. در این سبک طراحی نمای ویلا از عناصری استفاده می‌شود که  نمایانگر فرهنگ خاص آن منطقه است.

اصول طراحی نمای ساختمان

طراح نمای ساختمان باید از آخرین ضوابط، اطمینان کامل پیدا کند. چند اصل در این ضوابط عبارتند از:

  1. محافظت از نما در مقابل تاثیرات جوی مانند سرما و گرما، یعنی هر کدام از مصالح ساختمانی که برای ساخت نما استفاده می‌شود دارای ویژگی‌های مخصوص به خود می‌باشد. با توجه به این مساله یک نمای موفق نمایی است که علاوه بر زیبایی در حفظ انرژی نیز موثر باشد. مانع اتلاف انرژی گردد که این مستلزم استفاده از مصالحی است که ضریب انتقال حرارتی کمتری داشته باشد.
  2. از نما به عنوان عایق استفاده شود. زیرا از آنجایی که یک ساختمان می‌تواند در جایی شلوغ در مرکز شهر و یا در حاشیه بزرگراهی که محل عبور خودروها باشد. از این رو نما می‌تواند به عنوان عایق و پوششی محافظ در برابر صوت عمل نماید.
  3. از نما به عنوان بایدبه عنوان رابط بین قسمت‌های داخلی و خارجی بنا استفاده کرد. نمای یک بنا همان گونه که محافظی برای اجزای داخلی یک بنا در برابر محیط بیرونی می­ باشد. پس باید بتواند ارتباط بین محیط خارج بنا با داخل را نیز برقرار نماید.
  4. نما به عنوان یک معرف است. به عبارتی طراحی نما می‌تواند معرف شخصیت مالک و ساکنان ساختمان بوده. حتی می‌تواند معرف موقعیت مکانی ملک و همچنین نوع کاربری آن باشد.

دیگر ضوابط طراحی نمای ساختمان

  1. نما به عنوان عنصری از نمای مجموعه شهری می باشد. زیرا با توجه به اینکه نمای ساختمان یکی از نماهای موجود در شهر می‌باشد از این رو زشتی و زیبایی آن نیز می‌تواند بر کل محل تاثیر گذار باشد و در نتیجه طراحی و اجرای نما از اهمیت بالایی برخوردار می‌گردد.
  2. نما به عنوان معرف شرایط محیطی محسوب می شود. پس نمای ساختمان منطقه ای گرمسیری با نمای ساختمان در یک منطقه صنعتی کاملاً متفاوت می‌باشد.
  3. رعایت ایمنی در اجرای نمای ساختمان حائز اهمیت است و از زمان طراحی نمای ساختمان باید بحث ایمنی را مد نظر قرار داد.
  4. پیروی از حفظ هویت بومی‌و منطقه ای، مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین آن به لحاظ بصری و زیبایی شناسی، ایجاد احساس خوب در مخاطبان است.
  5. چنانچه بین محوطه سازی و نمای ساختمان یک عدم هماهنگی وجود داشته باشد، پس از مدتی باعث آشفتگی ذهنی خواهد شد. اهمیت تناسب بین محوطه سازی و طراحی نمای ساختمان، در ساختمان‌های مسکونی و ساختمان ویلاها بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.
طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان  نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان
طراحی نمای ساختمان در ساری | طراحی ارزان نمای ساختمان | کلینیک ساختمانی آریابان

هزینه طراحی نما

هزینه طراحی نما، به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • که یکی از این عوامل، تعداد برهای نمای ساختمان اعم از شرقی، غربی، شمالی یا جنوبی است.
  • علاوه بر این، متراژ یکی دیگر از مواردی محسوب می‌شود که در هزینه طراحی نمای ساختمان، نقش دارد.
  • اینکه طراحی ویلا شما دوبلکس به تبع هزینه آن نیز فرق خواهد کرد.
  • اگر کارفرما طراحی نورپردازی را هم از مجری بخواهد، هزینه طراحی نما افزایش پیدا خواهد کرد.
  • نقشه‌های فاز دو نیز هزینه ای جدا در پی دارند که در صورت تمایل در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.
  • نوع متریال نیز در هزینه اجرای نمای ساختمان تاثیرگذار است. متریال اگر از برندهای وارداتی انتخاب شود، قطعا هزینه اجرا به مراتب بالاتر خواهد رفت.

بالکن ها در طراحی نما

بالکن ها هنگام طراحی نما باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

از بالکن ها و همچنین پنجره های گوشه ای و پنجره ها می توان برای مفصل سازی نما و بهبود نظارت منفعل استفاده کرد. بالکن های فرسوده باید در هر جا امکان پذیر باشند زیرا باعث حفظ حریم خصوصی بهتر ، محافظت از آب و هوا و شکل جذاب تری از معماری نسبت به بالکن های طاقچه می شوند.

  • بالکن های محصور ممکن است در مکان های خاصی مناسب باشند ، به خصوص هنگامی که مسئله سر و صدایی یا وزش باد شدید وجود دارد. آنها
  • باید طوری طراحی شوند که همان خصوصیات بالکن خارجی را داشته باشند:
  • قسمت اعظم لعاب باید کشویی باشد تا فضای باز شود
  • باید فضای کافی برای یک میز و صندلی فراهم شود
  • روکش کف باید ضد آب باشد
  • بالکن ها باید به عنوان یک بخش مستقیم از منطقه اصلی زندگی داخلی عمل کنند.

طراحی نمای ساختمان در ساری

نمای ساختمان اولین بخش از یک ساختمان است که به ما درباره ساختار،سبک معماری و طراحی،متریال کاربردی اطلاعات مفید و کاربردی می دهد. نمای خاص و متفاوت یک ساختمان نمایش دهنده ی خلاقیت و دید معمار آن پروژه می باشد.

هنگامی که قصد طراحی نما برای پروژه خود دارید به راحتی می توانید با مشاوره با یک شرکت متخصص در طراحی نما به هدف خود و رسیدن به یک نما عالی و همچنین طرحی اقتصادی و مقرون یه صرفه برسید.

کلینیک ساختمانی آریابان در زمینه طراحی نمای ساختمان تجربه فراوان و تخصص دارد. زیرا پروژه های بسیاری در این زمینه را به بهره برداری رسانده اند. این کلینیک با هزینه ای کاملا معقولانه صفر تا صد طراحی نمای ساختمان در ساری و شهرستان های اطراف را بر عهده می گیرد.

شما قبل از شروع طراحی نمای ساختمان ساری، می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

چرا کلینیک آریابان؟

  • روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک
  • منصف بودن از نظر قیمت
  • فروش محصولات با کیفیت
  • خدمات پس از فروش و نصب محصولات
  • تنوع محصولات
  • ارائه مشاوره های کاربردی

همه این ها تنها بخشی از حسن کلینیک آریابان می باشد. شما برای اطمینان فقط کافیست در صورت نیازمند بودن به محصولات این کلینیک سری به فروشگاه بزنید تا برتری کلینیک آریابان به شما ثابت گردد.

کلینیک ساختمانی آریابان

اگرچه یک نما اغلب با ساختمان های قدیمی تر و ساختمان های معتبر همراه است. اما هر ساختمان می تواند یک نمای قابل تشخیص ایجاد کند. بسیاری از بناها و ساختمان های ذکر شده در مناطق حفاظت شده ممکن است محدودیتی در تغییر نمای آن ها داشته باشند. این نشان دهنده اهمیت آن ها نه تنها برای ساختمان بلکه برای جوامع محلی و محیط ها است.

شما کاربران عزیز مازندرانی می توانید برای طراحی نمای ساختمان در ساری و شهرستان های اطراف اعم از سبک های مدرن، کلاسیک، رومی و ویلایی و … کلینیک ساختمانی آریابان را انتخاب کنید که با حداقل هزینه طراحی پلان را بر عهده می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن قبل از طراحی نمای ساختمان در ساری می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *