بازسازی ساختمان در بابل | خدمات بازسازی ساختمان در بابل | مشاوره بازسازی ساختمان در بابل

بازسازی ساختمان در بابل | خدمات بازسازی ساختمان در بابل | مشاوره بازسازی ساختمان در بابل


نیاز به اقدامات بازسازی ساختمان معمولا بعد از گذشت ده سال و بیشتر به چشم می‌آید. تغییر در نمای خانه، نورپردازی، بازسازی ساختمان بیشتر به جنبه‌هایی توجه دارد که جلوی چشم دیگران است تا ظاهر بهتری به ساختمان بدهد. طبیعتا بعد از چند سال کاشی پله‌ها، رنگ دیوارها، درب‌ها و مواردی از این قبیل، مرمت و تغییر نیاز دارند. لذا برای داشتن خانه‌ای زیبا و به روز بازسازی بهترین گزینه برای شماست. بازسازی ساختمان بر طبق قانون، شرایط و مراحل مشخصی دارد و اگر شما قصد بازسازی خانه خود را دارید، باید قبل از هرچیز به سراغ قوانین مربوط به بازسازی ساختمان بروید. کلینیک ساختمانی آریابان ارائه دهنده خدمات بازسازی ساختمان در بابل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهد بود.

خدمات و فعالیت مجموعه ی آریابان شامل مشاوره در مورد خرید و نصب بسیاری از تجهیزات ساختمانی و امنیتی و عملیات ساخت و ساز از جمله، طراحی ساختمان در بابل ، و… در سایر شهر های استان مازندران نیز می‌شود.

شما قبل از بازسازی ساختمان می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد چیستی و چگونگی بازسازی ساختمان و همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

بازسازی ساختمان

می دانید که واژه بازسازی مترادف واژه مرمت می‌باشد. به طور کلی هرگونه عملیاتی که برای مرمت بنا صورت گیرد را بازسازی ساختمان می‌گویند. تمام عملیات‌های مرتبط به بازسازی ساختمان با هدف افزایش طول عمر بنا صورت می‌گیرند و از تخریب آن بنا جلوگیری می‌کنند.

نیاز به بازسازی ساختمان‌ها عموما پس از ده سال به چشم می‌آید و اصولا توجه بیشتری به جنبه‌های ظاهری ساختمان از جمله تغییر در نمای ساختمان، نورپردازی و … دارد.

تفاوت نوسازی و بازسازی ساختمان

همانطور که گفتیم بازسازی ساختمان به معنای مرمت بخشی از ساختمان به منظور افزایش طول عمر بنا می‌باشد و در این نوع تعمیرات سعی می‌شود کمترین تغییرات بر روی ظاهر کلی بنا صورت گیرد. بر خلاف بازسازی ساختمان، نوسازی ساختمان به عملیات‌هایی گفته می‌شود که در راستای آن‌ها خانه‌ای قدیمی از تمام جهات تغییر می‌کند و در واقع یک خانه‌ی قدیمی به خانه‌ای نو تبدیل می‌شود.

در تغییرات مرتبط با نوسازی ساختمان احتمالا ظاهر ساختمان تا حد زیادی تغییر خواهد کرد و یا حتی نقشه داخلی خانه نیز دچار تغییر خواهد شد. به طور کلی هدف از بازسازی ساختمان افزایش پایداری بنا و هدف از نوسازی ساختمان تبدیل یک خانه قدیمی به خانه‌ای نو و زیباست.

علل بازسازی ساختمان

بازسازی یک ساختمان علاوه بر دلایلی نظیر خرابی دیوارها و کابینت‌ها و… می‌تواند دلایل احساسی نظیر خستگی از محیط تکراری و یا تغییر سلیقه شما را نیز شامل شود

البته که ساختمان‌ها بعد از مدتی فرسوده می‌شوند و نیاز به نوسازی پیدا می‌کنند.

ساختمان‌ها پس از گذراندن عمر مفید خود به شدت نسبت به زلزله آسیب پذیر می‌شوند. در برخی موارد ساختمان‌ها نیاز به تغییر کاربری پیدا می‌کنند که نما و حتی دکوراسیون آن نیز باید تغییر کند.

بازسازی ساختمان در بابل | خدمات بازسازی ساختمان در بابل | مشاوره بازسازی ساختمان در بابل
بازسازی ساختمان در بابل | خدمات بازسازی ساختمان در بابل | مشاوره بازسازی ساختمان در بابل

فاکتورهای اصلی در بازسازی ساختمان

1- قدمت سازه در بازسازی

قدمت سازه در بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان اهمیت بسزایی دارد. اگر سازه از قدمت زیادی برخودار باشد دست اندرکاران امر ابتدا زیرسازی ساختمان را از قبل از شروع بازسازی ساختمان مد نظر قرار میدهند. 

2- سلیقه کارفرما در بازسازی

همچنین نسبت به درخواست کارفرما در بازسازی ساختمان ممکن است جابجایی هایی نیز در دیوارها و بخش های مختلف ساختمان روی دهد.

به طور مثال ممکن است کارفرما تمایل داشته باشد تا یکی از دیوارها را حذف نموده و فضای بازتری را در اختیار داشته باشد .

از همین رو مجری امر باید مطابق با سلیقه کار فرما عمل نماید.

مراحل بازسازی ساختمان

به طور کلی انجام دادن این ۵ مرحله تا حد زیادی تکلیف تصمیم شما را در بازسازی ساختمان روشن خواهد نمود.

1- برنامه ریزی

این مرحله شامل یک ارتباط دوطرفه است. در این مرحله مشتری و طراح برحسب نیاز و شرایط آپارتمان با یکدیگر تعامل می کنند و به راهکارهای مشترک دست می یابند. این مرحله به عنوان سنگ بنای فرآیند بازسازی آپارتمان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین توصیه می شود در انتخاب مشاورین مطمئن و متخصص نهایت دقت را به خرج دهید.

2- اندازه گیری

منظور از اندازه گیری در بازسازی آپارتمان، تهیه نقشه ای ابتدایی است.

در این نقشه اندازه‌ی دقیق تمام فضا ها ثبت شده است. علت انجام این مرحله این است که عملیات بازسازی آپارتمان باید دارای راه حل های دقیق باشد .در این صورت امکان استفاده‌ی بهینه از تمام فضاها فراهم می شود. در این مرحله اندازه فضا های مختلف آپارتمان مشخص می شود تا راهکارهای متناسب با این فضا برای تغییر دکوراسیون ارائه گردد. بدون اندازه گیری ممکن است در حین انجام بازسازی با مشکلات مختلفی مواجه شوید که هزینه های اضافی زیادی را بر روی دوش شما می گذارد.

3- ارزیابی

این مرحله یکی از مهم ترین مراحل بازسازی آپارتمان می‌باشد و باید به خصوص از طرف کارفرما یا صاحب ملک مورد توجه قرار بگیرد. با گذشت زمان عمر آپارتمان ها بالا می رود و باید بازسازی شوند. برای این که این کار به بهترین شکل صورت بگیرد و کارفرما از کار نهایی رضایت کامل داشته باشد، جلساتی برگزار می گردد تا پیمانکار با سلایق، خواسته ها، ترجیحات و نیازهای کارفرما آشنا شود و امکان اجرای آنها را ارزیابی نماید. انجام صحیح این مرحله در برنامه ریزی نیز بسیار موثر خواهد بود.

4- طراحی

این مرحله در واقع عملیاتی سازی تمام مراحلی است که پیش از این صورت گرفته بود. طرح آماده شده نیازهای واقعی مشتری را منعکس می نماید. بسیار مهم است که تیم طراح بتواند با استفاده از ابزار های مختلف طراحی مانند نرم افزار ها، تصویر نهایی پس از بازسازی آپارتمان را آنگونه که واقعا خواهد بود در اختیار مشتری یا کارفرما بگذارد. این طرح ها باید بر اساس ساختار و قدمت آپارتمان آماده شود. همچنین در این طرح باید حس نوآوری، بهینه سازی و کارایی ایجاد گردد. در واقع کارفرما باید مطمئن شود که در صورت اجرا، از هر لحاظ( زیبایی، دوام، راحتی، صرفه اقتصادی، ایمنی ) از نتیجه‌ی کار راضی خواهد بود.

5- اجرا

در مرحله نهایی از بازسازی آپارتمان، طرح انتخاب شده و مصوب توسط مشتری به اجرا در می آید. این مرحله ثمره‌ی تمام تلاش ها و برنامه ریزی های قبلی است. بنابراین باید با دقت و توسط یک تیم با تجربه و حرفه ای انجام شود. با تجهیزات و مصالح مورد نیاز به محل اجرا اعزام می شوند و عملیات بازسازی آپارتمان را شروع می کنند. این مرحله ممکن است با توجه به میزان کمی و کیفی تغییرات از یک تا چند هفته به طول بیانجامد. همچنین باعث غیر قابل سکونت شدن خانه برای مدت مشخصی گردد که باید از قبل مورد توجه قرار گیرد.

هزینه بازسازی ساختمان

به منظور برآورد هزینه بازسازی خانه قدیمی از هزینه‌های دیگری که باید انجام دهید مطمئن شوید و پس از آن به سراغ تهیه یک لیست جامع از قسمت‌هایی که می‌خواهید بازسازی خانه را در آن انجام دهید بروید. پس از آن هزینه هر کدام را به صورت حدودی برآورد کرده و زمانی که هر کدام از این بخش‌ها برای بازسازی نیاز دارند را نیز معین کنید.

هزینه‌های بازسازی خانه‌های فرسوده در حالت کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • هزینه خرید مصالح
  • هزینه حمل و نقل زباله
  • هزینه تعمیرات (در صورت نیاز شما)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت نیاز شما)
  • هزینه مجریان، پیمانکاران، کارگران و نیروهای حضور یافته در پروژه بازسازی

آیا برای بازسازی ساختمان نیاز به مجوز داریم؟

برخی از عملیات‌های مرتبط با بازسازی و یا نوسازی ساختمان نیازمند مجوز شهرداری بوده انجام آن‌ها بدون در دست داشتن مجوز دارای عواقب و جریمه‌هایی خواهد بود. حتی در برخی موارد مالک موظف به تخریب تغییرات ایجاد کرده می‌باشد. برخی از این عملیات‌ها عبارتند از:

  • تخریب دیوار‌ها و یا تیغه‌های داخلی ساختمان که در صورت تخریب موجب کاهش پایداری ساختمان می‌شوند.
  • جابه‌جایی راه پله‌ها
  • جابه‌جایی دیوار‌های پارکینگ
  • جابه‌جایی بخش‌هایی از ساختمان که طبق ضوابط شهرداری ممنوع است.

برخی تغییرات بر روی ساختمان نیازی به داشتن مجوز از سوی شهرداری ندارد.

این تغییرات عبارتند از:

  • نقاشی ساختمان
  • سیمان کاری
  • اقدامات مربوط به ظاهر نمای ساختمان
  • تعویض در و پنجره‌ها
  • تعمیرات مرتبط با سرویس‌های بهداشتی
  • نصب کولر و شوفاژ
  • تعمیرات سیم‌کشی و لوله‌کشی ساختمان

کلینیک ساختمانی آریابان

کلینیک ساختمانی آریابان با بهره گیری از گروه متخصص و مجرب و استفاده از شیوه های مدرن و نرم افزار های جدید و همچنین اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه در زمینه بازسازی ساختمان در بابل همواره توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نمای. این مرکز با دارا بودن تیم تخصصی و مهندسین مجرب از مشاوره تا طراحی و اجرای بازسازی ساختمان شما را بر عهده خواهند گرفت. زیرا بهترین خدمات را در کوتاه ترین زمان ممکن با مناسب ترین قیمت به شما ارائه خواهیم داد .

در پایان یادتان باشد بازسازی و نوسازی خانه شاید در ابتدای کار به نظر ساده برسد. اما با در نظر گرفتن قوانین بازسازی ساختمان و تهیه مجوزها، سختی‌های مربوط به پیمانکار و نیروهای خدماتی و هزینه‌های بی ثبات آنقدرها هم ساده نیست. بنابراین خوب است قبل از این که تصمیم قطعی برای بازسازی خانه‌تان بگیرید تمام جوانب آن را به دقت بسنجید.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن قبل از طراحی ساختمان در بابل ، می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *