طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان

طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان


درحال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و کلیدی در معماری مسئله طراحی داخلی ساختمان است. به نحوی که حتی در آپارتمان‌های کوچک به این مقوله پرداخته می‌شود. به همین دلیل یادگیری اصولطراحی داخلی ساختمان بسیار حائز اهمیت است. از همین رو بر آن شدیم تا به طور مفصل در این خصوص بپردازیم. همچنین می خواهیم شما را با کلینیک ساختمانی آریابان آشنا می کنیم. این کلینیک با هزینه ای کاملا معقولانه طراحی داخلی ساختمان در ساری و شهرستان های اطراف که برگرفته از تمامی سبک های مدرن، کلاسیک برای منزل، مغازه و خانه می شود را بر عهده می گیرد.

خدمات و فعالیت این تیم شامل مشاوره در مورد طراحی داخلی ساختمان در ساری یا شهر های استان مازندران نیز می‌شود. به عنوان مثال شما قبل از انجام طراحی داخلی ساختمان و انتخاب تیم طراحی پلان و … می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد طراحی داخلی ساختمان و همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان حرفه ای هست که  به طراحی فضای داخلی مربوط می شود. برای مثال مانند معماری کلی ساختمان که شامل تمام بخش های سازه، تاسیسات، مصالح، رنگ، دکوراسیون و…می شود. اما طراحی داخلی ساختمان مربوط به داخل فضا می باشد. به بیانی ساده تر می توانیم طراحی داخلی ساختمان را طراحی اجزا و فضای ثابت داخلی آن تعریف کنیم.

یک طراح داخلی ساختمان ابتدا باید طراحی داخلی را به گونه ای انجام دهد که پاسخگوی عملکرد، نیازها، رفتار ها و اقلیم باشد. سپس به چگونگی تعریف حس آن فضا از منظر نور، رنگ، مبلمان و … می پردازد.

طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان
طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان

سبک‌های طراحی داخلی ساختمان

هر یک از سبک های طراحی داخلی ساختمان، از نظر استفاده از خطوط و شکل‌ها، رنگ‌ها، متریال و مصالح و جزئیات دیگر، با هم تفاوت دارند. در ادامه چند سبک پرکاربرد و ویژگی های کلی آن ها آورده شده است:

  1. سبک مدرن:سبک مدرن یکی از سبک‌های طراحی داخلی ساختمان است که در اوایل قرن 20 میلادی شکل گرفت. در این سبک استفاده از متریال‌های طبیعی، رنگ های خنثی و رنگ هایی که در طبیعت دیده می‌شود، در فضا کاربرد دارد. همچنین از ویژگی های مهم سبک مدرن، عدم استفاده از جزئیات اضافی است.
  2. کلاسیک: سبک کلاسیک مجموعه‌ای از مفاهیم و قواعدی است که برگرفته از رم و یونان باستان است. در هنر نیز از آن به کار گرفته می‌شود. با این تعریف انتظار می رود که فضای داخلی که به این سبک دیزاین و دکور شده باشد. چیدمانی متقارن و هماهنگ، متریال هایی با کیفیت و گران قیمت، ستون، کتیبه، گچبری، مجسمه های آنتیک، رنگ های خنثی روشن و مبلمانی ظریف کاری شده، داشته باشد.
  3. مینیمال: ویژگی بارز فضایی که به سبک مینیمال دکور شده باشد، سادگی و عدم درهم ریختگی آن است. در واقع این سبک بر کارایی و ضرورت استوار است و در آن نباید از مبلمان و اثاثیه غیر ضروری استفاده کرد. همچنین طراحی وسایل موجود در آن باید ساده و بدون جزئیات باشد و آن را به صورت مونوکروماتیک دیزاین کرد.
  4. و…

نکته :دو مورد در اجرای طراحی داخلی به روش مدرن بسیار مهم می باشد. هیچ قسمتی از این طراحی تاریکی و سیاهی ندارد. تمام متریال ها و اکسسوری های آن باید سبک مینیمال داشته باشند و از رنگ های خیلی جیغ و زیاد در آن استفاده نمی شود.

مراحل طراحی داخلی ساختمان

مراحل طراحی داخلی ساختمان به شرح ذیل است:

  • گرفتن اطلاعات در خصوص خواسته های کارفرما: در این مرحله طراح باید کلیه اطلاعاتی را که مربوط به خواسته‌های کارفرما است جمع آوری کند. سپس آن‌ ها را به ترتیب اهمیت و اولویت فهرست نماید. یکی از راه هایی که می توانیم سلیقه کارفرما را بدانیم این است که از کارفرما بخواهیم نمونه عکس هایی که دوست دارد را به ما نشان دهد. ما با این کار متوجه می شویم که سبک کارفرما بیشتر در چه حوزه ای هست. شما نیز به عنوان مهندس مشاوره می‌توانید چند نمونه عکس به کارفرما نشان دهید تا کارفرما یکی را انتخاب کند.
  • جمع آوری اطلاعات فنی: حال باید به صورت ذهن آزاد شروع به طراحی کنید. در صورتی که بخواهید در این مرحله به فکر جزئیات و فنی باشید ذهن شما به اصطلاح قفل می‌شود.
  • تمرکز بر روی طراحی و خلق اثر در ذهن:تا این مرحله طراح برای اثر خود تلاشی نمی کند. بلکه فقط اطلاعات مورد نظر را جمع آوری می‌نمای. از این پس باید با تمرکز لازم سعی کند اثر و طرح خود را در ذهن ایجاد نماید.
  • پیاده نمودن طرح با دست آزاد: طراح در این مرحله طرح ایجاد شده در ذهن خود را با حداقل جزئیات بر روی کاغذ پیاده می کند. ضمن اینکه باید از هر وسیله و ابزاری که سبب از بین رفتن تمرکز وی شود اجتناب کند.
  • وارد کردن طرح در نرم افزار به صورت دو بعدی:در این مرحله تمام جزئیات به صورت دقیق به کمک اصول نقشه کشی ترسیم می‌شود.
  • سه بعدی سازی و ارائه:در این مرحله طراح سعی می‌کند طرح خود را با تکیه بر نقشه‌های سه بعدی ارائه نماید. زیرا هدف، قبولاندن طرح به کارفرما است. در این مرحله نقشه ها باید تکثیر شوند. در اختیار مخاطب قرار گیرند.
  • تکثیر و ارائه نقشه: در این مرحله نقشه ها باید تکثیر شوند و در اختیار مخاطب قرار گیرند. در این مرحله کارفرما کار را می‌بیند و اگر احتیاج به ادیت بود شما موظف هستید کارفرما را راضی کنید و توجیه منطقی ارائه دهید.

مزایای طراحی داخلی ساختمان

در ادامه به برخی از مزایای طراحی داخلی ساختمان اشاره می کنیم:

  1. صرفه جویی و پرهیز از هزینه های اضافی
  2. طراحی و اجرا پروژه دکوراسیون داخلی در کمترین زمان
  3. امنیت منزل و پروژه شما حفظ می شود.
  4. طرف حساب پیمانکاران شرکت می باشند و شما می توانید در آرامش کامل روند پروژه را مشاهده کنید.
طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان
طراحی داخلی ساختمان در ساری | طراحی داخلی ساختمان | طراحی داخلی | کلینیک آریابان

اصول طراحی داخلی ساختمان

  • تاکید: تاکید از مهمترین ویژگی های اصول مهم طراحی داخلی است . زیرا می تواند کل طراحی فضای شما را تحت شعاع خود قرار دهد. چرا که با رعایت اصولی و ماهرانه از این ویژگی می توانید به افزایش جذابیت بصری فضای خود کمک زیادی کرده باشید.
  • تضاد: تضاد در طراحی و دکوراسیون داخلی در نوع فرم، متریال، رنگ، بافت و اندازه اجسام با یکدیگر خلاصه می شود. بره احتی می توان با ایجاد تضاد در فضای داخلی، تفاوت های جذابی ایجاد نمود. در واقع تضاد از یکنواختی بیش از حد می کاهد. در وض عوض شادابی و نشاط افزایش پیدا می کند.
  • تکرار: . تکرار در طراحی داخلی ساختمان می تواند در هر ویژگی از جمله طرح، رنگ، بافت، متریال، اندازه، شکل و… اجسام و اصولا هر المان معماری در فضا صورت گیرد. درواقع این تکرار در فضای داخلی باعث اتصال آن ویژگی های مشابه و متشابه با یکدیگر می شود.
  • تعادل:توزیع یکنواخت وزن بصری فضا از اجسام، اشکال، رنگ ها، بافت ها و متریال هاست که در نهایت باعث ایجاد حس پایداری و ثبات فضایی شود.
  • مقیاس و تناسب:در واقع مقیاس به معنی اندازه اجسام با یکدیگر است. و تناسب به معنی ارتباط و نسبت کل اجسام با یکدیگر در فضا می باشد.
  • هماهنگی:مانی که همه آبجکت های فضا از جمله المان های معماری، مبلمان، اکسسوری، چیدمان، تزیینات و غیره با یکدیگر در هماهنگی کامل به سر ببرند. یعنی همه این عوامل دارای اشتراکاتی در طرح و نقش، رنگ، شکل، بافت، متریال، مقیاس و اندازه باشند.

هزینه طراحی داخلی ساختمان

برای هزینه طراحی داخلی ساختمان مثل قیمت اقلام خوراکی نمی توان عدد ثابتی در نظر گرفت. زیرا برای هر پروژه ای با توجه به سبک دکوراسیون داخلی و … متفاوت است.

نکته دیگری درباره هزینه طراحی داخلی ساختمان مربوط به شرکت طراحی و اجرا می باشد. هزینه طراحی داخلی ساختمان با مجرب و اماتور بودن طراح کاملا ارتباط دقیقی دارد.

نمونه قرارداد های طراحی داخلی ساختمان

به چندین شیوه مختلف کارفرما می تواند بر حسب خواسته خود، با شرکت طراحی داخلی ساختمان قرارداد ببندد. سپس پروژه خود را شروع کند. در اینجا چند نمونه قرارداد را برای شما بیان می کنیم:

  • ساعتی : در صورتی که کارفرما نقشه ی طراحی داخلی ساختمان را را داشته باشد می تواند با پیمانکار قرارداد ببندد. در این حالت بر اساس ساعت کارکرد کارگران هزینه پرداخت می شود.
  • درصدی : معمول ترین حالت قرارداد طراحی داخلی ساختمان می باشد. هزینه طراحی داخلی ساختمان و اجرا پروژه و … بر اساس درصد مشخصی از کل هزینه برآورد شده برای پروژه دریافت می شود.
  • مترمربع : در این حالت به ازای هر مترمربع فضای داخلی ، طراحان دستمزد دریافت می کنند.
معایب عدم استفاده از یک طراح داخلی ای

آیا برای طراحی داخلی ساختمان پروژه تان خودتان می خواهید دست به کار شوید؟ این اصلا امکانپذیر نیست؟ زیرا درد سر ها و مشکلات زیادی را برایتان در پی خواهد داشت. پس سعی کنید کار را به کاردان آن بسپارید. شما نمی دانید که در ها و پنجره ها و در کل باز شو ها باید کجا قرار بگیرند.

شما نمی دانید که از چه ترفند ها و نکاتی برای نور گیری بهتر و بیش تر خانه استفاده کنید. نمی دانید که چه رنگ آمیزی و استفاده از چه متریالی در ساختمان فضای خانه را گرم تر و یا سرد تر نشان خواهد داد.شما نمی دانید که چه نکاتی را به کار ببرید تا ساختمان شما بزرگ تر به نظر برسد. و خیلی موارد دیگر.

طراحی داخلی ساختمان در ساری

متاسفانه در کشور ما اکثر مردم فکر می کنند که طراحی داخلی ساختمان کار راحت و آسانی است. در صورتی که اصلا این طور نیست و بسیار دشوار است. یک طراح داخلی ساختمان باید خبره و ماهر باشد. برای این که بداند چگونه بر همه مراحل کار نظارت کند. به شکلی که هیچ زمان پرتی ایجاد نشود. از هدر رفت زمان و هزینه ها جلوگیری کند. آنقدر باید ناظر روی کار و مراحل پروژه کنترل داشته باشد که متوجه شود کار ها به خوبی و سر وقت پیش نمی رود. یا مشکلی پیش آمده است. در نهایت سریعا بتواند حل و فصل کند.این کار مسلما از هدر رفتن و بطالت زمان و هزینه های کارفرما جلوگیری زیادی می کند.

کلینیک ساختمانی آریابان در زمینه طراحی داخلی ساختمان تجربه فراوان و تخصص دارد. زیرا پروژه های بسیاری در این زمینه را به بهره برداری رسانده اند. این کلینیک با هزینه ای کاملا معقولانه صفر تا صدطراحی پلان در ساری و شهرستان های اطراف را بر عهده می گیرد.

شما قبل از شروع طراحی داخلی ساختمان در ساری، می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

چرا کلینیک آریابان؟

  • روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک
  • منصف بودن از نظر قیمت
  • فروش محصولات با کیفیت
  • خدمات پس از فروش و نصب محصولات
  • تنوع محصولات
  • ارائه مشاوره های کاربردی

همه این ها تنها بخشی از حسن کلینیک آریابان می باشد. شما برای اطمینان فقط کافیست در صورت نیازمند بودن به محصولات این کلینیک سری به فروشگاه بزنید تا برتری کلینیک آریابان به شما ثابت گردد.

کلینیک ساختمانی آریابان

در پایان روی سخن ما کار فرمایانی است که پرداخت هزینه به طراح داخلی برایشان سخت است. در حقیقت این هزینه بهانه این است که شما تا آخر عمر در یک فضای مطلوب زندگی و یا کار کنید. فضایی که طبق نیاز ها، احتیاجات و سلیقه های شما طراحی می شود. روح و روان شما در آن فضا آرامش می گیرد. در نهایت در هیچ کجا به اندازه آن فضا احساس امنیت نخواهید داشت.

شما کاربران عزیز مازندرانی می توانید برای طراحی داخلی ساختمان در ساری و شهرستان های اطراف که برگرفته از تمامی سبک های مدرن، کلاسیک برای منزل، مغازه و … خانه می شود کلینیک ساختمانی آریابان را انتخاب کنید که با حداقل هزینه طراحی پلان را بر عهده می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن قبل از طراحی داخلی ساختمان در ساری، می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *