اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل

اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل


 اجرای ساختمان یکی از مسائل مهم در زمینه فعالیت های ساختمانی به شمار می آید. در امر طراحی چنانچه یک سازه به طور دقیقی طراحی شده باشد برای به ثمر رساندن کار، نیاز به یک تیم مهندسی ماهر به منظور اجرای طرح وجود دارد. در امر اجرا گاها با مسائلی رو به رو می شویم که متاسفانه در طراحی هیچ توجهی به آن نشده است. بحث اجرای ساختمان و طراحی گسسته از هم نمی باشد و کار زیبا در تعامل این دو فعالیت می باشد. کلینیک ساختمانی آریابان بر اساس رویه های تعریف شده در مجموعه، سعی در اجرای ساختمان در بابل با بالاترین کیفیت ممکن و تطابق کامل با ضوابط فنی و استانداردها و مقررات ملی و بین المللی را دارد.

خدمات و فعالیت مجموعه ی آریابان شامل مشاوره در مورد خرید و نصب بسیاری از تجهیزات ساختمانی و امنیتی و عملیات ساخت و ساز از جمله، طراحی ساختمان در بابل ، بازسازی ساختمان در بابل و… در سایر شهر های استان مازندران نیز می‌شود.

شما قبل از اجرای مراحل ساختمان سازی و شروع پروژه می توانید با دفتر این کلینیک که شماره آن در ادامه قید شده تماس بگیرید. از هزینه دقیق،آن و… مطلع شوید.

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲
۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

برای درک بیشتر و به دست آوردن اطلاعات کاربردی در مورد چیستی و چگونگی اجرای ساختمان و همچنین برای آشنایی بیشتر با کلینیک ساختانی آریابان و… با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

اجرای ساختمان

به مجموعه عملیاتی که برای پیشبرد یک پروژه ساختمانی انجام می‌شود اجرای ساختمان ، اطلاق می‌گردد. اجرای ساختمان به‌عنوان “ساخت، تغییر، تعمیر، نگهداری، توسعه، تخریب یا برچیدن ساختمان‌ها یا سازه‌هایی که بخشی از زمین را تشکیل می‌دهند اعم از دائمی یا غیردائمی شناخته‌شده است.

مقدمات اجرای ساختمان به‌عنوان عملیاتی برای انجام یا آماده‌سازی فعالیت‌هایی از قبیل: تجهیز کارگاه، پاکسازی سایت کاری، خاکبرداری، حفاری، گودبرداری، مشخص کردن محل فونداسیون، نصب، نگهداری یا برچیدن داربست‌ها، بازسازی سایت کاری، محوطه‌سازی، ایجاد معابر و سایر کارهای جهت دسترسیت تعریف‌شده است.

شرایط مجری ساختمان

مجری ساختمان خوب باید شرایط، صلاحیت‌ها و دانشی که در ادامه اشاره می کنیم را داشته باشد:

  • حداقل لیسانس مهندسی عمران، مهندسی معماری یا موارد مشابه
  • مجوز مورد تأیید دولت در امر اجرای ساختمان
  • حداقل 2 سال سابقه کار به‌عنوان مهندس ساختمان در زمینه تخصصی اجرای ساختمان
  • مهارت کافی در یکی از نرم‌افزارهای مدیریت ساخت و اجرای ساختمان
  • دانش عمیق در اجرای ساختمان بر اساس ضوابط مقررات ملی ساختمان
  • رهبری، مدیریت پروژه، تصمیم‌گیری و حل مسئله در پروژه‌های اجرای ساختمان
  • مهارت‌های عالی ریاضی، سازمانی و مدیریت زمان
  • مهارت‌های ارتباطی کتبی و کلامی بسیار عالی
  • امکان همکاری با ذینفعان پروژه اجرای ساختمان
  • در صورت لزوم آمادگی برای بازدید از پروژه اجرای ساختمان در خارج از ساعت کار

پیش از اجرای بنایی ساختمان چه مراحلی باید طی شود؟

خرید زمین یا خانه به اصطلاح کلنگی مورد نظر و اخذ مجوزهای لازم از شهرداری و سازمان‌های مربوطه از جمله اموری هستند که پیش از مراحل و شروع پروژه ساختمانی باید انجام شوند. 

پس از خرید زمین و پیش از اقدام به اخذ مجوز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

به طور کلی پس از اقدام به خرید زمین اکثر افراد علاقه دارند تا از هزینه ساخت ساختمان مطلع شوند به این منظور بسیاری به دفاتر عمرانی برای آگاهی در این موضوع مراجعه می‌کنند و یا با تحقیق از افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، اطلاعات کسب می‌کنند. راه‌های آگاهی از هزینه ساختی که در بالا به آنگاه اشاره شد همگی از راه‌های مطمئن و عاقلانه‌ای هستند ولی ممکن است افراد تحقیق شونده اطلاعات کافی نداشته باشند و یا اطلاعات آن‌ها به روز و دقیق نباشد. از سوی دیگر یافتن فردی که در همه زمینه‌های ساخت و ساز تجربه و مهارت کافی داشته باشد مشکل است.

اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل
اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل

مراحل اجرای ساختمان

در ادامه به طور خلاصه مراحل اجرای ساختمان را با هم مرور می کنیم:

1- اخذ مجوز و پردانه ساخت

در مرحله اخذ جواز یا پروانه ساخت نقشه‌ها، پلان‌ها، مهندس ناظر، مهندس سازه و … تعیین شده‌اند و آزمایشات لازم بر روی خاک و زمین مورد نظر انجام گرفته است و از این پس مراحل بنایی یا اجرایی ساختمان است که ورود پیدا می‌کند.

3- خاک برداری و پی ریزی

مسطح سازی، خاک برداری و در صورت لزوم با توجه به داشتن طبقات زیرزمین گودبرداری از اولین مراحل اجرای ساختمان است. این مرحله که به پی‌سازی یا پی‌گذاری نیز شهرت دارد، به طور خلاصه شامل خاک‌برداری، گودبرداری و پایدارسازی گود به روش‌های مختلف می‌شود. پس از مرحله پی‌گذاری، مرحله پی‌ریزی صورت می‌گیرد که در واقع شامل بتن‌ریزی یک لایه حدوداً 10 سانتی‌متری است. این لایه بتن به بتن مگر شهرت دارد و مانع خوردگی پی اصلی ساختمان به مرور زمان بر اثر تماس پی با خاک می‌شود.

4- آرماتور بندی

مرحله بعدی آرماتوربندی است که به گفته بسیاری از مهندسان سازه از مهم‌ترین مراحل اجرای ساختمان است. آرماتوربندی ساختمان بخشی از سازه است که تحمل فشارها کششی و فشاری را به عهده دارد و اجرای آن رابطه مستقیمی با پایداری ساختمان دارد.

5- بتن ریزی

قالب‌بندی یا قالب کشی و بتن‌ریزی مرحله‌ای است که پس از آرماتوربندی اجرا می‌شود. در این مرحله نقش مهندس ناظر بر روی تهیه بتن و چگونگی اجرای آن بسیار مهم است. پس از گیرش بتن قالب‌ها جدا شده و پس از یک مرحله تیمار یا نگهداری بتن اقدام به آرماتوربندی و قالب‌بندی طبقات بالاتر می‌شود.

6- دیوار کشی

پس از اجرای اسکلت به ساخت دیوارها اقدام می‌شود که برای اجرای این مرحله از مصالح مختلف بهره گرفته می‌شود و پس از اجرای دیوار، ساخت سقف و بتن پاشی به دیوارها و سقف انجام می‌شود. در پایان این عملیات ساختمانی سفت‌کاری به اتمام رسیده است و پس از آن نازک‌کاری شروع می‌شود.

4- نازک کاری

اجرای تأسیسات الکتریکی و مکانیکی، سفیدکاری، تزیینات داخلی نظیر کناف کاری، رابیتس کاری، نصب در و پنجره‌ها، اجرای کابینت و کمد دیواری، نصب کلید پریزها و … از جمله عملیات نازک‌ کاری به حساب می‌آیند.

شما عزیزان در صورتی که نیاز به دریافت خدمات مشاوره برای استعلام و محاسبه ی دقیق تر هزینه اجرای ساختمان در بابل، می توانید با دفتر فروش کلینیک آریابان که شماره آن ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳ و ۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲ می باشد تماس بگیرید. بدین ترتیب شما می توانید از هزینه دقیق آن و… مطلع شوید.

تفاوت ساختمان بتنی و اسکلت فلزی

نکات ذکر شده در بالا مربوط به مراحل و شروع پروژه ساختمانی با اسکلت بتنی بود که تا مرحله بتن‌ریزی پی با مراحل و شروع پروژه ساختمانی اسکلت فلزی یکسان است. برای اجرای مراحل ساخت ساختمان با اسکلت فلزی پس از بتن‌ریزی کف و پایه‌گذاری، اقدام به اتصال شاخه‌های تیرآهن می‌شود. این اتصال به وسیله جوش یا پیچ و مهره انجام می‌شود و به ترتیب شامل اجرای ستون‌ها، پل‌ها، تیرها و پله‌ها است. در مرحله اجرای ستون ابتدا ستون‌های وسط، سپس ستون‌های کناری و پس از آن ستون‌های کنج اجرا می‌شوند.

اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل
اجرای ساختمان در بابل | خدمات اجرای ساختمان در بابل | مشاوره اجرای ساختمان در بابل

چرا کلینیک آریابان؟

  • روابط عمومی بالا و حسن خلق پرسنل کلینیک
  • منصف بودن از نظر قیمت
  • فروش محصولات با کیفیت
  • خدمات پس از فروش و نصب محصولات
  • تنوع محصولات
  • ارائه مشاوره های کاربردی

کلینیک ساختمانی آریابان

کلینیک ساختمانی آریابان در تلاش است تا با تیم حرفه ای و مهندسین با تجربه از صفر تا صد طراحی و اجرای ساختمان در بابل را با بالاترین کیفیت و به صورت کاملا تخصصی به شما کارفرمایان گرامی ارائه نمای . ما در کلینیک ساختمانی آریابان در تمامی مسیر طراحی و اجرای ساختمان در بابل در کنار شما خواهیم بود. اگر قصد دارید تا پروژه ساخت ساختمان خود را از صفر شروع کنید و نیاز به مشاوره دارید، نگران نباشید!

برای آشنایی بیشتر با محصولات این کلینیک و افرادش ، خدماتش و … با لمس روی 👈👈کلینیک ساختمانی آریابان وارد پیج اینستاگرامی کلینیک شوید.

تماس با ما

برای مشاوره گرفتن قبل از اجرای ساختمان در بابل ، می توانید از مشاوره رایگان متخصصان کلینیک ساختمانی آریابان استفاده کنید. بدین منظور می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۲

۰۹۱۱۸۰۰۸۹۰۳

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *